kredyt hipoteczny na remont mieszkania

Remont domu czy mieszkania może być nie lada wyzwaniem, dlatego dobrze jest oszacować wszystkie koszty. Każdą inwestycję można w jakiś sposób sfinansować, brak gotówki nie oznacza, że nie możemy zrobić remontu. Koszty modernizacji mieszkania można pokryć przy pomocy zaciągniętego kredytu.

Wycena remontowanej nieruchomości

Przy wnioskowaniu o kredyt hipoteczny ważne jest szczegółowe określenie, na jaki cel zostaną przekazane środki z kredytu. Bank wymaga od kredytobiorców przedstawienia kosztorysu planowanych prac remontowych. Jest to również duże ułatwienie dla nas, ponieważ wiemy, jakim kosztem będzie remont naszego mieszkania.

Kolejnym etapem jest wycena nieruchomości, wyższa cena przekłada się na korzystniejszą ofertę kredytową. Bank uzależnia wysokość oprocentowania od wartości nieruchomości, pod którą zaciągana jest hipoteka.

Po wycenie remontu należy zastanowić się, jaki kredyt chcemy wybrać? Do wyboru mamy kredyt gotówkowy na dowolny cel, bądź kredyt hipoteczny pod zastaw nieruchomości. Dobór kredytu powinien być uzależniony od kwoty, o którą wnioskujemy. Mały remont można sfinansować kredytem gotówkowym, natomiast duży remont wymaga sporego zaangażowania kapitału.

Kredyt hipoteczny na remont

Duży remont, duże pieniądze

Planując duży remont, warto zastanowić się nad kredytem hipotecznym. Kredyt może zostać udzielony pod hipotekę, na której nie ma innych obciążeń bankowych. Jeśli posiadamy na nieruchomość kredyt hipoteczny, który zaciągaliśmy na jej zakup, to raczej nie możemy liczyć na kolejny pod tę samą nieruchomość. Kredytem pod nieruchomość nie możemy finansować ruchomości, np. zakupu mebli do salonu czy dywanów.

Przy kredycie hipotecznym wymagane jest sporządzenie dodatkowej dokumentacji, m.in. kosztorys i wycena nieruchomości. Dodatkowe formalności wiążą się z większymi kosztami, np. ceny za kosztorys zaczynają się od 700 zł. Następnie musimy dokonać wyceny nieruchomości, która przekłada się na wysokość oprocentowania.

Ostatnim etapem w kredycie hipotecznym jest rozliczenie się z bankiem z wykonanych prac remontowych. Przy rozliczeniu bank wymaga przedstawienia faktur za wykonane prace oraz za zakup materiałów niezbędnych do wykonania remontu. Rzeczoznawca określi czy pożyczona kwota została odpowiednio wykorzystana.

Po zakończeniu spłacania kredytu hipotecznego zobowiązani jesteśmy do dokonania wykreślenia z księgi wieczystej hipoteki ustanowionej przez bank. Jest to koszt, który wynosi około 300 zł. Kredyt hipoteczny udzielany jest na okres 5 – 30 lat.

Jeśli jesteś zainteresowany kredytem zapraszam do kontaktu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *